وسيط اليوم

جريدة الكترونية عربية

خناقة أحمد فهمى وشيكابالا

فيديو

خناقة أحمد فهمى وشيكابالا

 

كتب /احمدمصطفى

خناقه شيكابالا واحمد فهمي

 

أحمد درويش مدير أعمال الفنان أحمد فهمى،

 

مقطع فيديو يوضح من خلاله تفاصيل واقعة المشادة التى وقعت بين فهمى وشيكابالا، أثناء تواجدهما فى حفل زفاف شريف منير حسن عضو مجلس إدارة سابق بنادى الزمالك، لافتًا إلى أن الفنان كان يصافح لاعب نادى الزمالك بكل ود بعد الخلاف السابق بينهما عقب مباراة السوبر التى جمعت بين فريقى الأهلى والزمالك، فى الإمارات، مؤكدًا أن شيكابالا لم يتوقف عن التجاوز ضده وضد جمهور النادى الأهلى.

👇👇👇👇👇

https://youtu.be/yeht0VmDKj8

 

وقال مدير أعمال الفنان أحمد فهمى، فى مقطع الفيديو الذى نشره عبر حسابه الشخصى على موقع التواصل الاجتماعى “فيس بوك”، وأعاد نشره أحمد فهمى عبر حسابه الشخصى أيضًا، “هنتكلم فى الموضوع اللى واخد تريند على السوشيال بسبب اللى حصل بين الفنان أحمد فهمى ولاعب نادى الزمالك.. الموضوع ليه خلفية قبل كده هنحكيها عشان الموضوع يبقى واضح لكل الناس، لأن فى أخبار غير صحيحة”.

وأضاف “البداية كانت بعد ماتش السوبر فى الإمارات والإشارات البذيئة من لاعب نادى الزمالك، أحمد فهمى نزل بوست وقتها على السوشيال ميديا، وقال “أنت يا شيكابالا بتركب بونط على حساب نادى الزمالك وعامل نفسك زملكاوى وأنت كنت بتكلمنى وقت فشل احترافك فى البرتغال وكنت عايز ترجع على النادى الأهلى.. وتواصلت معايا وكلمتنى أكتر من مرة عشان أتواصل مع مسئولين النادى الأهلى”.

وتابع “بالفعل أحمد فهمى تواصل مع مسئولى النادى الأهلى والمسئولين فى النادى قابلوا الموضوع بالرفض.. وفهمى قال الموضوع ده.. وشيكابالا اعتبر إن ديه إهانة وإنه اتفضح أمام جمهور الزمالك.. بعدها أحمد فهمى كان أول واحد دافع عن شيكابالا ونزل بوست رفض التنمر والغلط فى الشكل والبشرة وجميع أشكال التنمر لا يجوز، وقال إنه خارج الرياضة وإن ليه علاقة بالإنسانية.. وقال أنا بدعم شيكابالا بكل وضوح”.

وحول المشادة التى رصدتها الكاميرات فى حفل الزفاف، قال “إمبارح كنا فى فرح أحد الأصدقاء وهو عضو مجلس إدارة سابق فى نادى الزمالك.. وجه مصطفى العمارى وهو أحد الأصدقاء المشتركين بين فهمى وشيكابالا، وقاله تعالى يا فهمى وسلم.. فهمى راح بكل ود وقاله: “إزيك يا شيكا”.. ودا حصل أدام عينيا.. شيكابالا قاله: “أنت بتقول على السوشيال ميديا إن أنا بركب بونط”، وفهمى قاله: “دا مش وقته ولا مجاله إننا نتكلم ودا فرح واحد صاحبنا”، فقاله “لاء.. أنت بتغلط فيا على السوشيال ميديا”.

ولفت إلى أن فهمى قال لـ”شيكابالا”: “أنت غلطت فى ناس تخصنى”، وتابع “شيكابالا شتم أحمد فهمى وجمهور الأهلى، وفى هذه اللحظة رد أحمد فهمى كمشجع وغلط فيه مباشرة بشخصه ولم يسئ لنادى الزمالك أو جمهور الزمالك، والخناقة بقت بين شخص بيغلط فى الأهلى وهو بيرد عليه لشخصه هو”..

واختتم رواية الواقعة، بقوله، “تدخلنا وفصلنا بينهم.. واحنا بنرد بالفيديو ده على كل الناس اللى بتنزل الأخبار المغلوطة.. وأحمد فهمى كان محترم من أول الموقف لأخره، ولما رد كان رده كمشجع أهلاوى مش كفنان، ورد عشان الراجل ده غلط فى جمهور الأهلى.. والكلام ده شاهد عليه أعضاء مجلس إدارة نادى الزمالك، وجمهور نادى الزمالك، وابن رئيس نادى الزمالك كان بيحوش فهمى”.. 

 

 

 

 

.

Follow by Email
Instagram
Telegram
WhatsApp
× اتصل الآن